دکتر سیدسلمان سامانی و دکتر محمدرضا نوروزی به عنوان دو گزینه نهایی برای تصدی ریاست جمعیت هلال احمر به رئیس‌جمهوری معرفی شدند.

شوراي عالي هلال احمر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه خبری جمعیت هلال احمر، سی و ششمین جلسه شورای عالی جمعیت هلال احمر ۲۳ آذر ۹۸ برگزار و در اجرای ماده ۱۰ قانون اساسنامه جمعیت مصوب مجلس شورای اسلامی، برنامه و پیشینه کاری نامزدهای پست ریاست جمعیت بررسی شد. در این جلسه هر یک از افراد با ارائه برنامه به بیان نظرها و دیدگاه‌های خود پرداختند.

در پایان جلسه با رأی اعضای شورای عالی دکتر سیدسلمان سامانی با کسب ۹ رأی و دکتر محمدرضا نوروزی با کسب ۸ رأی اکثریت آرا را به دست آوردند و برای صدور حکم نهایی به رئیس جمهوری معرفی شدند.  سامانی معاون هماهنگی و سخنگوی وزارت کشور است. در پی استعفای رئیس جمعیت هلال احمر، فرآیند قانونی انتخاب رئیس جدید از سه‌شنبه ۱۹ آذر آغاز شد و داوطلبان تا ساعت ۱۴ روز شنبه ۲۳ آذر فرصت داشتند تقاضا، پیشینه حرفه‌ای و برنامه‌های خود را برای طرح در شورای عالی به دبیرخانه ارائه دهند.

در این مدت ۱۱ نفر ثبت نام کردند که هر کدام با حضور در جلسه شورای عالی به دفاع از خود و ارائه برنامه کاری پرداختند. پس از آن ۱۳ عضو شورای عالی حاضر در جلسه و دارای حق رای، وارد شور و انتخاب دو نفر از میان آنها شدند. سپس برگ تعرفه رای در اختیار آنها قرار گرفت و فرایند رای‌گیری رسمی آغاز شد. پس از شمارش آرا در حضور بازرس شورای عالی، دو نفر با بیشترین رای برای معرفی به دکتر حسن روحانی برگزیده شدند.

کد خبر 470220

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha